فروش ویژه مخزن پلی اتیلن- کاربرد مخزن پلی اتیلن

مخزن پلی اتیلن چیست؟

یکی از پر فروش ترین، با اهمیت ترین مخزن ها، مخزن پلی اتیلن که است که در حفظ طولانی مدت مایعات متنوع، بهترین عملکرد برای آن ها است و استفاده مکرر در طی چند سال اخیر سبب شده است تا مخزن های قدیمی فراموش یا نادیده گرفته شوند. امروزه، در بازار مخزن های فراوانی به چشم می آید که هر یک از آن ها با ماده ای ساخته شده است و دارای مزایایی هستند که سبب تمایز با سایر مخزن ها شده است. مخزن های پلی اتیلن، محصولاتی با فناوری و طراحی پیشرفته هستند که بیشتر از یک مخزن قدیمی مزایا و فواید دارد. ماده ای که در ساخت مخزن پلی اتیلن نقش دارد، تاثیر فراوانی در ویژگی ها و مزایای آن دارد و عاملی که موجب شده است تا آن ها یکی از محصولات حرفه ای و ایده آل که خواسته های اکثر صنایع را تامین کنند. اول از همه مخزن هایی که از پلی اتیلن ساخته شده است، مزایا و امتیازات فراوانی را در برگرفته اند، به طور مثال، شرایط مختلف، زمین های پست و ناهموار دلیلی برای عدم نصب آن ها نمی باشد، بلکه سازگار هستند. علتی که مخزن ها به مروز زمان با مختل شدن عملکرد و در نتیجه نشت و.. رو به رو شده اند، مواد شیمیایی و محلول های خورنده است که تحت تاثیر واکنش هایی با آن، دیواره های آن ها خورده شده و به دنبال آن ترک دیوار ظاهر خواهد شد که به طور کلی مقاومت اولیه خود را از دست داده است. این تاثیر و مشکلات، مخزن های پلی اتیلن را برای استفاده در صنایع ایده آل کرده است تا بتواند تا سالیان طولانی کارآمد باشند. این فاکتور تعیین کننده ایمن بودن این مخزن ها است، در واقع می توان اینگونه گفت که اکثر صنایع به دنبال مخزن هایی هستند که به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا نمایند، یعنی دارای عملکرد عالی باشند، در برابر اسید ها و مواد خورنده واکنشی نشان ندهند، فشار هایی که از محیط بیرون یا درون بر آن وارد می شود تاثیری بر روی مقاومت و دوام آن ها نگذارد، طول عمر بالایی داشته باشد، حمل و نقل آسان و... که همه موارد ذکر شده از دلایلی است که مخزن پلی اتیلن را به مخزنی شگفت انگیز تبدیل کرده است.

پلی اتیلن چیست؟

پر مصرف ترین پلمیر جهان توانسته است با مزایا و ویژگی های ذاتی و عالی در زمینه های مختلف استفاده شود، همه کاره بودن این ماده که آن را پلی اتیلن نامگذاری کرده اند، منعطف و بسیار مقاوم است، بی رنگ و بدون انتشار بو است و بدون شک استفاده از این ماده در ساخت و طراحی مخزن های پلی اتیلن به علت غیر سمی بودن آن است، در غیر این صورت به هیچ وجه از آن به عنوان ماده ای برای طراحی مخزن های ذخیره سازی آب شرب استفاده نمی شد. همچنین محصولات پلی اتیلن را جزء محصولات بازیافتی به حساب می آورند که در استفاده مجدد، پلی اتیلن کیفیت خود را از دست نداده است و مجدد برای فرآیند تولید سایر محصولات در صنعت کاربرد دارد.

تفاوت مخزن پلی اتیلن و بتنی:

همانطور که در ابتدای متن ذکر شده است یکی از مخزن های ایده آل با وجود سایر مخزن ها و مخزن های قدیمی، مخزن پلی اتیلن است. ذخیره آب آشامیدنی، نگهداری کود و آفات کش ها، ذخیره مواد شیمیایی و.. با تهیه یک مخزن امکان پذیر است. به چه مخزن هایی، مخزن قدیمی گفته می شود؟ مخزن هایی که در گذشته به طور عمده ای استفاده می شده و امروزه جایگزین های بسیاری دارند، مخزن های قدیمی محسوب می شوند، مانند مخزن بتنی، آهنی و فلزی و.... و انتخاب آن ها با توجه به تمایزات و ویژگی هایی که دارند، امری آسان خواهد بود. فرض کنید، با انتخابی آگاهانه و بررسی و توجه به مزایا و معایب هر مخزنی است که می توانید به صورت صحیح آن ها را انتخاب نماید. تفاوت های آشکار و واضح میان مخزن های پلی اتیلن و بتنی، انتخاب را برای خریداران راحت کرده است. در متن زیر به چند نمونه از تفاوت های میان آن دو اشاره شده است.

مخزن های پلی اتیلن محکم هستند:

برای هر نوع شرایط آب و هوایی، انتخاب مخزن مناسب با آن منطقه بسیار مهم است. به عنوان مثال در شمال کشور با توجه به بارش های پی در پی، آیا نصب مخزن فلزی به جزئ مشکلات و خسارت، فایده و مزایای دیگری نیز دارد؟ خیر. مخزن پلی اتیلن از مواد محکمی طراحی شده است که در هر کجای ایران قابل استفاده است و در هر نوع شرایطی با زمین های ناهموار و... قابل سازش و سازگاری است.

بادوام:

مخزنی را تهیه کنید که برای دوام طولانی مدت طراحی شده باشد و مخزنی که بعد از 3 سال استفاده نیاز به تعویض داشته باشد. به همین علت، مخزن پلی اتیلن، گزینه ای با دوام است لذا با کیفیت عالی و ماده اولیه محکم، دوام طولانی مدت را به ارمغان آورده است.

غیر خورنده:

آسیب و خسارت به چند صورت به یک مخزن وارد می شود، ممکن است از محیط بیرون به آن ها فشار وارد کند یا از درون موجب آسیب آن ها شود. با این وجود طراحی یک مخزن باید به این صورت باشد که در برابر محتویات درون مقاوم باشد و اگر هم درون آن ها اسید و مواد خورنده باشد، در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاومت داشته باشند، اگر در هر شرایطی نصب شده اند، آسیب های ناشی از محیط و اطراف بیرون بر روی آن ها تاثیر گذار نباشد. با این حال، مخزن های پلی اتیلن که محکم و با دوام بودند، قطعا در برابر آسیب های مختلف مقاومت عالی دارند. اگر بخواهیم به یکی از آسیب ها و عوامل مخرب زا بیرونی اشاره کنیم، اشعه خورشید است که گاهی اوقات، مخزن ها را برای نگهداری در فضای باز محدود می کند. مخزن های پلی اتیلن که در برابر عوامل بیرونی مقاومت داشته اند، با مقاومت در برابر اشعه خورشید محدودیتی برای نصب در فضا های باز ندارند و این ویژگی، علاوه بر مقاومت به سازگاری و سازش آن ها نیز مربوط است. اگر از آن ها برای نگهداری آب استفاده می شود، ساختار مخزن و مواد اولیه آن می بایست عاری از مواد سمی باشد و ایمنی آب شرب را تضمین کند. همانطور که اشاره شده است، پلی اتیلن را به این علت برای طراحی مخزن های پلی اتیلن در نظر گرفته اند که فاقد مواد سمی هستند.

با تعریف و بیان نمونه هایی از مزایای مخزن پلی اتیلن و با در نظر گرفتن معایب مخزن های قدیمی از جمله بتنی که حمل و نقل آن ها دشوار است، انتخاب و تصمیم گیری درستی خواهید داشت. چرا یک مخزن بتنی با معایبی همچون حمل و نقل دشوار همراه است؟ سختی و دشواری در جا به جایی آن برآمده از وزن سنگین آن ها است که فقط در جا به جایی را سخت یا دشوار نکرده است، بلکه هزینه های مربوطه به آن افزایش خواهد یافت، تجهیزات سنگین نظیر چرثقیل و... باید آن ها را حمل کنند و اتصالات محکم تر برای نصب آن ها، هزینه های زیادی خواهد داشت. آیا با گذشت زمان، ساختار مخزن بتنی همانند مخزن پلی اتیلن سالم باقی خواهد ماند؟ خیر، آن ها مستعد شکستگی و فرسایش هستند و همین امر سبب می شود که آن ها در صرفه جویی هزینه ها ناکام باشند. با ذکر مزایا و معایب مخزن های بتنی و پلی اتیلنی، اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی داشته باشیم، واضح است که یک گزینه برتر، با کیفیت و ایمنی بالا، مخزن های پلی اتیلن است.

موارد استفاده از مخزن پلی اتیلن:

مخزنی که قادر به ذخیره سازی مواد متنوع است، مخزن های پلی اتیلن می باشد. برای هر منظور و هدفی از جمله: صنایع شیمیایی، کشاورزی، صنایع غذایی و دارویی، نگهداری آب شرب و... مخزن پلی اتیلن کاربرد دارد.

کارخانه تولیدمخزن پلی اتیلنپایپ ایران:

کارخانه مخزن پلی اتیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید مخزن پلی اتیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین مخزن پلی اتیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش مخزن پلی اتیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید مخزن پلی اتیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید مخزن پلی اتیلن و استعلام قیمت مخزن پلی اتیلن با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد